نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2876
-
الف
+

فرهاد جم : سریال «همسران» محدودیت ها را کنار زد

«فرهاد جم» بازیگر سینما و تلویزیون ایران ، سریال «همسران» را آغاز کننده شیوه خاصی از سریال های تلویزیونی دانست.

به گزارش آی فیلم 2 ، «فرهاد صفری جم» بازیگر سریال خاطره انگیز و به یاد ماندنی همسران، سال ۱۳۴۵ خورشیدی در تهران متولد شد. فرهاد جم فارغ التحصیل رشته تیاتر از دانشکده هنر تهران است.

فرهاد جم فعالیت در تیاتر را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۰ و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۷۳ با فلم «راه افتخار» به کارگردانی «داریوش فرهنگ» آغاز کرده است. وی درهمان سال نقش کوتاهی نیز در فلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی ایفا نمود.

هرچند فرهاد جم سال 1373 با ایفای نقش در فلم سینمایی «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی پیش از تلویزیون در سینما حضور پیدا کرد ولی اولین تصویری که مخاطبان عمومی از او دیدند در نقش علی و در سریال همسران به کارگردانی بیژن بیرنگ بود. سریالی که به یکباره آقای جم را تبدیل به یک بازیگر جوان بسیار محبوب کرد. هرچند فرهاد جم بعد از سریال «همسران» تا سال ها نتوانست موفقیتی که در همسران به دست آورد را تجربه کند ولی به واسطه همان سریال سال هاست در اذهان باقی مانده است.

مدتی است سریال همسران از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد و آقای فرهاد جم به عنوان یکی از کرکتر های اصلی این سریال ، لحظات خاطره انگیزی را برای مخاطبان شبکه آی فیلم 2 در کشورهای فارسی زبان افغانستان ، تاجیکستان و ایران رقم می زند.

سریال همسران

او در یک مصاحبه با روزنامه هفت صبح ایران در خصوص سریال همسران گفته است: ما در بسیاری موارد اولین بودیم. از جمله نشان دادن روابط صمیمی و محبت آمیز زن و شوهرها. شاید بسیاری باورشان نشود اما در زمانی که سریال «همسران» ساخته شد حتی گفتن «شب بخیر» بین یک زن و شوهر در سریال های تلویزیونی گرفتار محدودیت می شد. ما در این سریال دوست داشتیم به زن و شوهرها بگوییم با هم حرف بزنید. اگر «همسران» نسبت به بسیاری کارهای دیگر هنوز هم مورد توجه قرار می گیرد این است که ما اخلاق حسنه بین زن و شوهرها را نشان دادیم. قهر، شادی، غم، غصه، خنده، دعوا، آشتی و خیلی چیزهای دیگر که در زندگی امروز زن و شوهرها هم وجود دارد و این مسایل کهنه نمی شود.

فرهاد جم از خاطرات خود در این سریال چنین گفت: فکر می کنم بهترین اتفاقی که در سریال «همسران» برای من افتاد، تولد پسرم بود. روزهای آخر بود و تقریبا وقتی که داکتر برای به دنیا آمدن پسرم تعیین کرده بود در حال اتمام بود. من مصروف فلمبرداری فشرده سریال بودم و استرس زیادی داشتم که نمی توانستم نزد همسرم باشم. خانم مهین ترابی وقتی حال من را دیدند گفتند امشب از خدا بخواه که فرزندت همین فردا به دنیا بیاید. من که بسیار استرس داشتم از عمق دل این درخواست را  کردم، کمی حالم بهتر شد و دوباره کار را ادامه دادیم. باورتان نمی شود که فردا صبح پسر من به دنیا آمد.

نامبرده دلیل حضور کمرنگش در تلویزیون و سینما را در گفتگو با خبرنگار آی فیلم تشریح نموده ، ابراز داشت: حضور من در سریال «همسران» یک اتفاق مهم و بی‎نظیر بود. تقریبا از حدود سال ۷۳ تا حوالی سال ۷۶ بی‎وقفه در حال کار بودم و حتی وقت فکر کردن به چیز دیگری نداشتم. ابتدا سریال «همسران» بعد اجرای مسابقه «راز سیب» و بعد هم مجموعه «دزدان مادربزرگ»؛ اما بعد از تجربه این همه کار احساس کردم حضور در پشت دوربین برایم خوشایندتر است و احساس آرامش بیشتری دارم. از آنجایی که به کارگردانی و تدوین بسیار علاقمند بودم تلاش کردم تا در این زمینه تجربیات بیشتری داشته باشم. طبیعتاً در آن ایام پیشنهادهای تصویری زیادی هم داشتم که رد می‎کردم و نمی پذیرفتم.

فرهاد جم  افزود: من کارگردانی را به مراتب بیشتر از بازیگری دوست داشتم و عمده انرژی‎ام را صرف تدوین و کارگردانی کردم و چندین  فلم کوتاه و نیمه بلند هم ماحصل تلاش من در این زمینه است. در سال‎های ۸۱ تا ۸۸ چند تجربه بازیگری هم داشتم که به نظرم انتخاب‎های خوبی نبود و نتیجه راضی کننده‎ای نداشت و دیده هم نشد. 

گفتنی است سریال های همسران ، پول کثیف و ماه و پلنگ از جمله سریال هایی است که فرهاد جم در آن نقش آفرینی نموده است.

 

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال همسران

دانلود سریال پول کثیف

دانلود سریال ماه و پلنگ

نظر شما
ارسال نظر